NADUVI Klantenservice
NADUVI Klantenservice
Retourneren & Schade
Niet helemaal tevreden met je recente aankoop bij NADUVI? Geen probleem! Volg de onderstaande stappen om je bestelling snel en gemakkelijk te retourneren.
Indien je product schade heeft vragen we je om het volgende formulier in te vullen in plaats van de stappen hieronder te volgen: schadeformulier.
1. Aanmelden
Meld het artikel dat je retour wilt sturen aan via onze retourpagina. Deze pagina vind je hier: retourpagina NADUVI.
2. Verpak de artikelen
Verpak je artikel(en), voor zover mogelijk, in de originele verpakking en plak het retourlabel op de doos. Heb je meerdere artikelen die je wilt retourneren? In dit geval ontvang je een retourlabel per artikel. Let erop dat je het juiste retourlabel op de juiste verpakking plakt, omdat wij met verschillende verkooppartners werken is het niet mogelijk om meerdere artikelen in één doos te retourneren. Laat je je pakket ophalen? Voor een aantal logistieke partners is het niet nodig om het retourlabel te printen en op de doos te plakken. Hier zal je tijdens het retourproces over geïnformeerd worden.
3. Versturen
Breng je pakket naar het betreffende verzendpunt of maak gebruik van de ophaalservice en laat je pakket ophalen (afhankelijk van de gekozen retour methode). Woon je in België? Lever het pakket dan af bij een DPD punt. Vergeet niet je verzendbewijs goed te bewaren.Voor een groot item zoals een bank komen we het product weer bij je thuis ophalen. Zorg altijd dat je zelf aanwezig bent op het door jou gekozen tijdvak.
4. Terugbetaling
Zodra onze partner jouw retour heeft ontvangen, storten wij het aankoopbedrag (verminderd met de retourkosten) binnen 10 werkdagen terug op dezelfde waarmee je je bestelling hebt geplaatst.
Mocht je er niet uitkomen, neem dan even contact op via onze chat of door een mail te sturen naar klantenservice@naduvi.com.
Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, willen we je vragen het volgende formulier in te vullen:
Beschadigde levering
We vragen je altijd om een beschrijving en foto’s van de beschadigde levering mee te sturen. Vervolgens leggen wij het voor bij onze verkooppartner en komen we zo snel mogelijk weer bij je terug met een geschikte oplossing.
Je hebt het recht om jouw bestelling retour te sturen binnen een retourtermijn van 30 dagen. Deze herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij het product fysiek in bezit krijgt.
Vervelend dat je een product hebt ontvangen dat incompleet is, of een ander product is dan wat je besteld hebt. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen vragen we je om het volgende formulier in te vullen:
Foutieve of incomplete levering
Bij een foutieve levering ontvangen wij ook graag foto’s van het ontvangen product zodat wij het onderzoek zo snel mogelijk kunnen starten.
Let op: er kunnen altijd (lichte) kleurverschillen voorkomen. Dit kan meerdere oorzaken hebben:
- De daadwerkelijke kleur van het product kan iets anders zijn dan de kleur op het scherm door bijvoorbeeld schermafwijkingen of lichte afwijkingen in. de foto's
- Gebruik van verschillende typen materialen en stoffen. Zo kan ribstof beige bijvoorbeeld net anders uitvallen dan velvet beige.
- Productiebatches. Doordat banken vaak in batches worden geproduceerd, kan een kleine variatie in het productieproces tot een kleine afwijking in de uiteindelijke kleurtint leiden.
- Lichtinval. Ook kan het zijn dat de kleur van het product in je huis anders uitvalt door bijvoorbeeld (natuurlijk) lichtinval en het gebruik van kunstlicht.
Om de lage prijzen op onze website te kunnen handhaven, zijn de kosten voor het retourneren van producten voor eigen rekening. De retourkosten worden bij de terugbetaling verrekend.
Retourneren vanuit Nederland
Voor pakketten die binnen de afmetingen van DHL of DPD vallen wordt het standaard tarief (€ 7,50) verrekend met het eventueel terug te storten bedrag. Bij het gebruikmaken van de ophaalservice van DHL wordt het standaard retourtarief van €8,50 gerekend. De maximale afmetingen zijn hierbij 120 cm x 60 cm x 30 cm, en het maximale gewicht is 31.5kg.
Retourneren vanuit België
Voor pakketten die binnen de afmetingen van DPD vallen, wordt het standaard tarief (€ 8,50) verrekend met het eventueel terug te storten bedrag. De maximale afmetingen zijn hierbij 100 cm x 50 cm x 50 cm, en het maximale gewicht is 30kg.
Let op: Voor grotere of zwaardere items, die apart opgehaald dienen te worden door een koerier, houden we (per poging dat de koerier langskomt om de retour op te halen) € 49,- (inclusief BTW) in op het aankoopbedrag dat we terug storten.
Mocht tijdens de levering van bijvoorbeeld een bank blijken dat deze niet in de woning past, dan wordt in overleg met de vervoerder bekeken of er wellicht andere mogelijkheden zijn voor bezorging. Indien wordt besloten om het product weer mee terug te nemen, zijn wij genoodzaakt om retourkosten van €49,- in rekening te brengen. Indien wordt besloten om een nieuw levermoment in te plannen, zullen wij €97,50 per nieuwe poging in rekening brengen. Dit bedrag zullen wij ook in rekening brengen als de ontvangen niet thuis is op het gezamenlijk afgesproken aflevermoment. Let op: deze €97,50 betreft alleen het inplannen en uitvoeren van een nieuwe levering, mocht een lift of andere hulpmiddelen vereist zijn dan zijn deze kosten voor rekening van de ontvanger.
Om je retour te kunnen accepteren moet het voldoen aan de volgende voorwaarden:
- Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk);
- Het artikel bevat nog alle originele labels;
- Het artikel is in dezelfde staat als toen je het ontving.
Het is niet mogelijk om je bestelling te annuleren of te wijzigen. Bestellingen worden namelijk automatisch verwerkt en eenmaal in gang gezet is het niet meer mogelijk dit proces te stoppen.
Jazeker, bedenken mag altijd! Neem hiervoor even contact met ons op via de chat of per mail, wij zullen je dan verder helpen om je retourmelding te annuleren.
In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je het ontvangen product in de originele staat behoudt. Dit betekent dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn, in de originele verpakking zitten en dat alle labels er nog aan zitten. Je mag een artikel natuurlijk bekijken zoals je dat in een winkel ook zou doen.
Zodra jouw retourzending is gearriveerd en verwerkt, sturen wij je direct een mail. Meestal duurt dit 10 werkdagen nadat je de bestelling hebt teruggestuurd. Daarna zullen we zo snel mogelijk je aankoopbedrag minus de retourkosten terugstorten.
Heb je een bestelling geplaatst en het verkeerde artikel ontvangen? Wat vervelend! Neem contact met ons op viahet volgende contactformulier. Stuur hierbij een duidelijke omschrijving van het productdat je hebt ontvangen en wat je eigenlijk zou verwachten plus foto’s van het ontvangen product mee. Deze informatie helpt ons om je zo snel mogelijk te helpen.
Zodra onze verkooppartner jouw retour heeft ontvangen, verwerken wij deze en ontvang je binnen 10 werkdagen een terugbetaling. Hiervan ontvang je van ons een e-mail.
De terugbetaling zal plaatsvinden op dezelfde manier als de wijze waarop de oorspronkelijke betaling is gedaan. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waar het bedrag van is afgeschreven. Het is niet mogelijk om voor de terugstorting een ander rekeningnummer te gebruiken.
Klarna
Wij verwerken je terugbetaling via Klarna. Zij zullen de aanpassing van het totaalbedrag binnen 5 werkdagen verwerken. Bij een volledige terugbetaling zal de factuur geannuleerd worden. Bij een gedeeltelijke terugbetaling zal het terugbetaalde bedrag in mindering worden gebracht op het openstaande factuurbedrag en zal je een bijgewerkte factuur ontvangen in Mijn Klarna.
in3
Wij verwerken je terugbetaling met in3. Zij verwerken deze terugbetaling binnen 5 werkdagen. Als je niet alles retour hebt gestuurd krijg je van in3 een e-mail met hierin het aangepaste bedrag. Het retourbedrag wordt in mindering gebracht op de laatste termijn.
Mocht je na 5 werkdagen nog geen bericht van ons hebben ontvangen? Dan raden wij je aan om contact met onze klantenservice op te nemen via onze chat of door een mail te sturen naar klantenservice@naduvi.com. Let op! Omdat wij met verschillende verkooppartners werken kan het voorkomen dat jouw retour in meerdere delen wordt verwerkt.
Helaas is het niet mogelijk om je bestelling te ruilen. Uiteraard is het wel mogelijk om je bestelling binnen de retourtermijn retour te sturen en een nieuwe bestelling op onze website te plaatsen.